– BMERK handler både om å bli lagt merke til, og om god merkevarebygging. Alle bedrifter har en historie å fortelle. Vår jobb er å sørge for at den blir effektivt og godt fortalt, slik at våre kunder gjør seg bemerket, sier daglig leder Runar Haugen.
Han forteller at navnet uttales «bemerk» og er inspirert av verbet å «bemerke» - som handler om å bli sett, bli lagt merke til, vekke oppsikt, bli husket, stoppe opp ved, kjenne igjen eller få oppmerksomhet.
– Merkevarebygging handler jo om mer enn design og fiffige ideer. Med det nye navnet understreker vi at det viktigste er å gjøre seg bemerket overfor de rette kundene, forteller han.
Norges mest internasjonale byrå
Som ett av Norges eldste byråer er «nye» BMERK på ingen måte nybegynnere. Haugen gir en stor del av æren for at vi har eksistert siden 1973 til det enestående næringslivet på Sunnmøre og Nordvestlandet.
– Vi har vokst frem i en av Norges mest driftige regioner, drevet av innovasjon, entreprenørskap, pionerarbeid og internasjonalisering. Trolig er vi det mest internasjonale byrået i Norge, med en lang rekke av de mest internasjonale selskapene i landet som kunder. Vår lange fartstid og internasjonale erfaring i kombinasjon med faktabasert strategi, digital kraft og kreative virkemidler gjør at vi kan bygge sterke merkevarer over hele verden. Mulighetene har aldri vært større, forklarer Haugen. Byrået har styrket staben med ny kompetanse på flere områder, og med særlig fokus på digital kompetanse har BMERK i dag 18 ansatte.
BMERK har kommet for å bli i minst 50 år til. Da skal vi kanskje skifte navn igjen.