Case

Kaikanten – Internmagasin

Fagområder
Tekst
Journalistikk
Prosjektledelse og koordinering
Design
Foto

bygger stolthet til merkevaren

Vard Group er et av verdens største selskap innen design- og produksjon av spesialiserte skip. Internmagasinet «Kaikanten» er et viktig verktøy når de skal opprettholde nærhet og bygge stolthet blant sine ansatte på ulike lokasjoner over hele verden. I en årrekke har vi i tett samarbeid med VARD hatt ansvaret for utarbeidelse av redaksjonelt innhold, reportasjer, layout og grafisk arbeid – samt trykking og distribusjon av internmagasinet deres.

Kaikanten er på over 40 sider, produseres på norsk og kommer ut to til tre ganger i året. Hver utgave starter med et felles redaksjonsmøte med VARD sin redaksjonsgruppe. Her diskuteres og avtales det hvilke redaksjonelle saker og hendelser som skal fremheves og hvilke destinasjoner som skal besøkes. Magasinet har en miks av faste og aktuelle saker. Hver utgave har en utvidet reportasje fra én eller flere lokasjoner. Da pakker vi skriveblokk og fotoapparat, og setter oss i bilen. Magasinet designes i VARD sin profil og klargjøres til trykking.

Kaikanten sendes hjem til hver ansatt direkte fra trykkeriet og inngår i kanalmiksen for internkommunikasjon sammen med SMS, e-post og intranett. I denne miksen gir magasinformatet en unik mulighet til å gå mer i dybden og komme enda nærmere enn i de øvrige kanalene. Hovedformålet er å formidle hva som skjer i hele organisasjonen, ikke bare for at hver enkelt ansatt skal lære mer om sin egen arbeidsplass, men om hele organisasjonen. I VARD sitt tilfelle er det mange ansatte som har arbeidsoppgaver hvor de øvrige kanalene ikke alltid er like tilgjengelige – da er dette metoden for å bygge stolthet til egen merkevare. 

Vi synes dette er en smart måte å bygge en felles kultur og et veldig kjekt og spennende oppdrag å utføre.

Vil du vite mer om kaikanten?
Ta kontakt med Eldar Nevstad, så svarer han på det du lurer på!