Digital lanseringskampanje for ny strøm-app

Digital lanseringskampanje for ny strøm-app
Runar Haugen, daglig leder i BMERK og Rune Humlung, daglig leder i Wattever/Istad Kraft.

I høst har BMERK utviklet nettsider og digitale annonser til lanseringen av den heldigitale og grønne strømtjenesten Wattevers nye strøm-app. Den gir kundene full oversikt over eget strømforbruk direkte på mobilen.

– Det er alltid gledelig med nye samarbeid. Wattever er en innovativ tjeneste med et stort potensiale, sier Runar Haugen, daglig leder i BMERK.

Grønn strøm

Wattever, som leveres av Istad Kraft i Molde, er den heldigitale strømtjenesten som skal gi kundene full kontroll over strømforbruket med en nyutviklet app.

– Det handler i bunn og grunn om smart bruk av strøm som gir lavere strømregning og mindre belasting av miljøet. Vår visjon er 100 prosent fornybar energi – for alle, forteller Rune Humlung, daglig leder i Wattever.

Digital markedsføring

BMERK har jobbet sammen med romsdalingene i utviklingen av kommunikasjonskonsept, og i romjula ruller vi ut en stor digital lanseringskampanje for strøm-appen. Målet er å treffe nye kunder utenfor Møre og Romsdal, og spesielt i de store byene.

– Konkurransen i strømmarkedet i Norge er stor. Enorm. Vår oppgave er å komme opp med en strategi og ideer som kan skille seg ut og skaffe nye kunder, forteller Frank Standal Dybhavn, kreativ leder i BMERK.

– Wattever er en innholdsrik digital- og svært teknologisk løsning. Dette mangfoldet gir kundene en hel rekke fordeler. "Du får så mye ut av Wattever" er kampanjens fundament. Vi skal da vise en rekke fordeler som kommer «ut av» appen og mobilen. Vi har laget flere korte kampanjefilmer, digitale annonser og webside, og nå gleder vi oss til å følge med på effekten når alt ruller ut.

Godt fornøyd

Rune i Wattever ser også fram til lanseringen. – Vi er svært fornøyde med måten BMERK har tatt utfordringene på. De har gjennomført en god strategiprosess, utviklet et sterkt kreativt konsept og planlagt en omfattende digitalkampanje. I tillegg har de vist initiativ og utfordret oss. Vi tror dette skal bli en suksess!